Dizel Motorlar Sona Eriyor Mu?

Ülkemizde özellikle sedan araçlarda , seyrek olarak ta ağır vasıtalarda kullanılan Dizel yani Direk Enjeksiyon ( Direct Injection ,TDI Turbo Direct Injection ,CDI Common Rail Direkt Injection ) Gibi teknolojilerle günlük araçlara ilişkilendirilmiş sistem sayesinde dizel motorlar artık arabalarda da kullanılmaya başlanmıştır. Benzinli atmosferik veya turbobenzinli araçlara göre hem yakıtın 95RON benzinden ucuz olması hemde direk yanma özelliği sayesinde daha az gereken yakıtla (doğrudan olarak daha fazla oksijen çekerek) daha fazla tork üretmesinden dolayı ilgi çekmektedir. 
Mesela sedan araba alırken 1.6 Benzinli bir Volvo S60 almak istersiniz ama anlayan bir arkadaşınız 1.6 Benzin yerine 2.0 Dizel al der, veya 1.4 Benzinli TSI(Turbo Supercharged Injection) bir Volkswagen Passat almak istersiniz ama arkadasınız 1.6 Dizel(TDI) al der (1.6TDI , 1.4 TSİ nin yanında her ne kadar güçten bir kayıp verse de , tüketimden daha da olumlu bir sonuç vermektedir).Benzinli 1.4TSI Passat ta 6.5 L yakıt tüketimi görürken (şehiriçi) , 1.6TDI Passat ta 4.5L gibi daha az bir yakıt tüketimi göreceksiniz.Ayrıca dizel yakıtın daha ucuz olmasından dolayı  cebinizde depo başına artan baya bir para kalmaktadır. Ayrıca Dizel motorlar turbo benzinli motorlardan daha dayanıklıdır.Şaşırdığım tüketim oranı , Yeni Honda Civic 1.6i-dtec araçta şehirler arası yollarda yakıt tüketiminin 3.5L/100km olarak test edilmiş olmasıdır. Gerçekten baya düşük bi değer , aşırı ekonomik. 
Eskiden , Naturally Aspirated , yani Atmosferik , Turbosuz benzinli arabalar günümüz Turbo Benzinli araçlara göre daha az enerji ürettiğinden arabaların motorları daha az bakım istiyordu, ve motor kullanıldıkça daha az hırpalanıyordu.Bu yüzden eski atmosferik araçlar 1Milyon (1.000.000KM)kilometre yol yaparken Turbo Benzinli araçlar , fazla enerji üretip fazla ısındığından ve kullanıldıkça daha çok hırpalandığından 200.000Km den itibaren sorunlar çıkartmaya başlıyor. Fakat Turbo Dizel motorlar, motorin enjekte edildikçe ortaya çıkan artan ısı daha az olduğundan sanki atmosferik araçmış gibi 1Milyon kilometre yol yapabilmektedir ve turbo benzinli araçlara göre bakım masrafları daha azdır. 
TDI Logosunda Kırmızı Harflerin Anlamı Nedir? » TechWorm
Tamam dizel yakıtın bu + ları güzel ama biraz da çevre açısından bakalım.
Dizel yakıt aslında Türkçede denilen "Mazot" tur ve gerçekten çevreye çok zarar vermektedir. Tüketimi (yakımı) esnasında içerisindeki Nitrojen Dioksit maddesi sebebi ile Dünya Sağlık Örgütü DSÖ Tarafından çevreye zararlı olduğu ve sigaradan daha zararlı olduğuna karar verilmiştir.Kendimden bir örnek vermek istersem , bir miktar dizel yakıtı , zincirlerdeki pası çözebilmektedir. Düşünün bu yakıt , zincirdeki oksidasyonu çözebilecek kadar kuvvetli bir çözücü , yani doğru orantılı bir kimyasal. Ve bu yakıtın havaya karışmasının ardından yağmur yolu ile tarihi eserlere doğrudan zarar verdiği düşünülebilir. 
Kısacası Fiyat/Performans ı daha uygun bir yakıt kullanacağız diye çevreye çok fazla zarar vermekteyiz. 
Volvo , artık yeni bir Dizel motoru geliştirmeyeceğini çoktan açıklamıştı ve artık yavaş yavaş dizel motoru da üretmeyi kesti. Hindistan , Çin ve bazı Avrupa ülkeleri , Dizel motorları yavaş yavaş yasaklamak için yıl belirledi.
Uzun lafın kısası , dizel arabalara önümüzdeki 5-10 sene içerisinde evrensel olarak tamamen veda edebiliriz...
Dizel ralli yarışlarında görürürüz , dizel ralli araçları , egzozlarından kapkara duman salarken insanlar izlemekten çok keyif alıyor ama görünüyor nası çevreye zarar verdiği. Dizel yakıtların...
Dizel motorların her ne kadar da masrafsız olduğu düşünülsede dizel motorlu araçlarda çok görülen silindire yağ kaçması sonrası motorun gazda kitlenmesine , ve motorun sanki çift zamanlı bir motor gibi yağ yakmaya başlaması ,motordan ve egzozdan gaz püskürmesi arızası olmaktadır . Ve bu gaz kaza esnasında aracın içerisindeki şöförü ve yolcuları zehirleyecek güce sahiptir.                                     

Yorumlar